NEPS-Mitarbeiter haben diese Chance genutzt der wissenschaftlichen Community das NEPS und ihre Arbeit im Rahmen des NEPS zu präsentieren. Sie haben mit sechs verschiedenen Vorträgen zu folgenden Themen an der Konferenz teilgenommen:
- “The National Educational Panel Study in Germany: Purpose, Design and Challenges” von Jutta von Maurice, Volker Stocké und Hans-Peter Blossfeld (Session „Challenges in Educational Surveys I”)
- “Two-stage indirect sampling of Kindergarten children in the National Educational Panel Study (NEPS)” von Solange Koch (Session „Challenges in Educational Surveys I”)
- “Simulation based determination of first stage’s sample size using multistage sampling in educational surveys” von Hans Walter Steinhauer (Session “Challenges in Educational Surveys II”)
- “Multi-stage testing in longitudinal designs” von Steffi Pohl und Claus Carstensen (Session “Challenges in Educational Surveys II”)
- “Challenges in Data Collection and Data Protection: The National Educational Panel Study” von Ina Ristau, Sonja Meixner, Nicole Lidzba, André Müller-Kuller, Jutta von Maurice und Hans-Peter Blossfeld (Session “Survey innovations in data collection for longitudinal surveys of the general Population”)
- “Bayesian Analysis of Binary Probit Models: The Case of Measurement Error and Sequential Regression Modeling for Missing Explaining Factors” von Solange Koch, Benno Schönberger und Christian Aßmann (Session “Multiple imputation of complex data designs II”)
Es standen dieses Jahr fast 600 Vorträge auf dem Programm. Das vollständige Konferenzprogramm ist hier einsehbar.